Emang Udah Bisa Bikin Indonesia Bangga??? 

Entah kenapa agak jengah baca chat di salah satu group whatsapp internasional. Jadi, ceritanya group ini merupakan group untuk belajar bahasa Jerman. Disini kita suka ngomongin apa aja tapi diharuskan untuk menggunakan bahasa Jerman karena itu aturannya. Dalam group ini ada 3 orang yang berasal dari Indonesia yakni, 1 cowok dan 2 cewek termasuk saya. Si cowok ini hobinya sok asik, sok gaul, sok ngerti padahal gak sama sekali. Tapi di balik semua sifat nyebelin dia itu, hari ini saya merasa paling tidak suka dengan kata-kata yang dia lontarkan. 

“Vor allem ist es hier wie ein Müll” yang kalau diartikan kira-kira, “dibandingkan semua hal yang kalian sebutkan diatas disini (Indonesia) sama seperti sampah”. Bayangin coba kalau cuma bicarain soal jam kerja dan sekolah aja dia dengan mudahnya menghina negeri ini gimana soal yang lain. Padahal group itu isinya rata-rata orang asing yang menghargai negara mereka sendiri sedangkan yang orang Indonesia malah dengan mudah menghina bangsanya didepan orang asing hanya karena masalah sepele. 

Rasanya mau aku bilangin kalau gak suka sama negara ini mending keluar aja dari negara ini. Jangan ngaku jadi orang Indonesia apalagi cari uang dari bumi Indonesia. Orang asing aja yang berharap jadi WNI seabrek nah dia dapat kewarganegaraan dari sebelum dia lahir malah bisanya cuma menghina. Andai aja aku jadi orang yang berpengaruh mungkin udah aku usir tuh orang. 

Buat kalian yang masih WNI dan hobinya menghina negeri ini, mending kalian berkaca dulu. Apa sih yang udah kalian kasih buat bangsa ini sampai kalian berasa diri kalian berhak untuk hal yang sangat wow dari negara ini? Kalau udah bisa bikin nama Indonesia diakui dunia karena kebaikannya, baru kalian boleh sedikit berbangga diri. Kalau belum, mending berkaca dulu. Gak punya kaca? Tenang, negaraku punya banyak kaca yang besar! 

-Fatsav 

Advertisements

Bangsa Edan 

Katanya transparansi adalah keharusan 

Tapi ditanya soal hal sepele gelagapan 

Katanya logika itu panduan  

Tapi ditanya hal logis malah kebingungan 

Katanya jika tak mengerti harus bertanya 

Tapi sistem jadi kambing hitamnya 

Ini baru soal pendidikan belum politik 

Ilmu pasti diubah sesuka hati mereka 

Dan mereka menghujat para koruptor? 

Oh, alangkah lucu bangsa ini

-Fatsav 

 

… 

The memories I’ve got about you 

The happiness we’ve been shared together 

A the tears you’ve swept away 

All of the dream that you took away 

It just disappeared easily 

Even though I remember everything just like yesterday 

-Fatsav 

Just opinion 

Citizens from Syria, Sudan, Iran, Iraq, Yemen, Somalia and Libya have been banned from the US for 90 days under controversial security measures implemented by Donald Trump. 

That’s what almost every news been telling us lately. But those countries aren’t the country with the most populated Muslim in the world. According to PEW Research Center, Indonesia is number 1 but as you can see, we don’t get the banned. So, why? Is it because of the uncle Sam is afraid that we will kick out the Freeport from our country? 

Then again Mr. Trump said that the US isn’t against Muslims but against terrorism. So, the next question is why you banned those people who have the green card?  I mean, the government of the United States has the rigid rules to give the green card. It’s not like they give it to whoever they want without checking them out. 

Does the Consumer is the King? 

There’s a phrase that “consumers are the king”. It’s happening because the marketers believe that if the consumer is satisfied, then they will spread the words and do the repurchase. Companies make profits from the purchase of their products. They are also trying to produce products based on what’s their customer’s taste. 

However, I guess it’s not what happened in Indonesia. Once,  I bought 20 pieces of cake from a famous bakery in the city. I came and asked politely with a smile if they have the cake that  I want to buy. But she was ignoring me and said that I should looking for the cake all by myself! I was like,”Okay, maybe she’s tired because she’s just a human.” So, I started to search for the cakes. 

Sadly, they run out of the cakes. So, I’m going to buy another cakes. There’s no price tag on the window. So, I started to look for help from the waiters. You know what? All of the waiter went to the area where you can find “Employees only!!!”  written over the door! 

I was still in a positive mode and thought that maybe they are busy moving the cakes from the kitchen to the store. I waited for more than 10 minutes and I started to knock the window. I kept telling, “excuse me!” and for the 20th time one of the waiter came. 

She’s the one who was telling me to look for the cake all by myself. I still asked politely for the price of the cake and she answered arrogantly how much the price is! I was still trying to be patient but when I asked her to packed 20 pieces of the cake for me she said that they don’t have it! God, the cakes is in front of her face! It’s not reserved and she didn’t want to sell it to me? 

Do you know what the worse is? Once I want to payed the bill, she didn’t give the package to me! She called out her co-worker, asked her to give me the package, and she left without a second glance at me! Now, I don’t think that Indonesian bakeries do their consumers politely. She was just wasting my time! 

-Fatsav